Zaostrzenie zasad bezpieczeństwa oraz zapobiegania epidemii koronowirusa SARS-CoV2 (COVID-19) spowodowało wiele ograniczeń w tym zamknięcie galerii handlowych, które dotknęło wielkie i małe przedsiębiorstwa. Zamknięcie i izolowanie społeczeństwa jest słusznym krokiem w ochronie zdrowia, jednak nie korzystnie wpływa na rozwój, a przede wszystkim przetrwanie na rynku wielu producentów. Koronawirus bardzo mocno wpływa na żywotność polskich, małych firm. Dotyczy to również polskich producentów bielizny.
Słynny producent rajstop Gatta zniknie z rynku?
W ostatnim czasie, z największych mediów dobiegała informacja, że znany, polski producent tekstyliów zmaga się z gospodarczymi skutkami epidemii wirusa. Chodzi o polską markę Gatta, która już od ponad 25 lat dba o piękno i wygodę kobiet.
Produkty szyte w nowoczesnej fabryce w Zduńskiej Woli dostarczają najwyższej jakości elegancką bieliznę, modne ubrania i niezawodne rajstopy. Międzynarodowe doświadczenie oraz uczestnictwo w światowych targach i pokazach mody gwarantuje aktualne trendy i wyspecjalizowaną technologię w tworzonych przez firmę produktach. Od dziesięcioleci Gatta jest przodującym producentem luksusowej, polskiej bielizny dla najbardziej wymagających z pań. Produkty tej marki dostępne są w aż 130 sklepach w całej Polsce, a także w wielu krajach na świecie np. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji czy USA i Australii. Na początku 2020 r. rynek rajstop rósł, a marka Gatta była czołowym liderem.
Wszystko uległo diametralnej zmianie. Firma FERAX Sp. z o.o., właściciel marki Gatta, znalazła się w trudnej sytuacji: lockdown i brak możliwości prowadzenia biznesu w dotychczasowej formule, zapoczątkowywały straty. Także zachowanie konsumentów pod wpływem pandemii uległo zmianie, klientki Gatty to głównie kobiety z biur, w pracy zdalnej przestały mieć potrzebę tak częstych zakupów rajstop. Kłopoty polskiego producenta rajstop związane są z wysokimi kosztami wynajmu lokali w centrach handlowych, które w związku z pandemią i spadkiem sprzedaży doprowadziły firmę do poważnych problemów finansowych.
Gatta chce stanąć na nogi
Na początku 2021 roku sąd rejonowy w Łodzi ogłosił otwarcie postępowania sanacyjnego oraz wyznaczył dla firmy zarządcę, co miało na celu ochronę firmy przed wierzycielami, głównie właścicielami galerii handlowych. Podjęte działania mają na celu utrzymanie ciągłości produkcji i sprzedaży oraz utrzymanie pozycji lidera w produkcji wyrobów pończoszniczych w Polsce. Gatta rozpoczęła również ścisłą współpracę z siecią Biedronka. Wiosną mają pojawić się standy z rajstopami i pończochami w sklepach tej sieci.
Trzymamy kciuki za powodzenie działań naprawczych, abyśmy mogli długi czas cieszyć się wspaniałymi produktami marki Gatta. Niestety w podobnym kryzysie jest wiele przedsiębiorców. Większe walczą wciąż o przetrwanie i miejsca pracy o swoich pracowników. Małe firmy odchodzą po cichu. Od naszych codziennych wyborów podczas zakupów zależy los polskich marek bielizny. Zachęcamy do wpierania polskich producentów bielizny, kupujmy polskie produkty!