O nas

Bielizna znana jest od czasów starożytnych, kiedy Egipcjanki oraz Rzymianki owijały biust długimi pasami oraz tunikami uwydatniając w ten sposób swoje wdzięki. Pod koniec średniowiecza pojawił się gorset, na bazie którego wykształcił się współczesny biustonosz. Bielizna dolnych partii ciała, zwana Calzoni, upowszechniła się dopiero za czasów Katarzyny Medycejskiej, jako remedium na ukrycie odkrytego ciała kobiet podczas jazdy konnej. Do powszechnego użycia bielizna weszła jednak dopiero kilkadziesiąt lat temu, stając się jednym z najważniejszych elementów garderoby. Mimo, że jest niewidoczna, dodaje blasku każdej kreacji, podkreśla walory i tuszuje mankamenty.

święto polskiej bielizny marki

Polskie marki bielizny od lat obecne są na światowym rynku, jednak podczas zakupów często nie mamy świadomości z którego kraju pochodzi dany produkt. Z wielu badań wynika, że zdecydowana większość Polaków wybrałaby polski produkt, gdyby miała wiedzę które produkty są polskie. Święto Polskiej Bielizny ma na celu promowanie polskich producentów oraz rodzimych marek bielizny, które wyróżniają się wysoką jakością, konkurencyjnymi cenami oraz coraz częściej wyznaczają trendy.

Na mapie Polski można wyróżnić białostockie oraz łódzkie zagłębie bieliźniarskie gdzie działa kilkaset firm produkujących bieliznę. W przypadku Białegostoku są marki takie jak: Ava, Gaia, Gorteks, Mat, Axami, Kinga, Vivisence, Vena, Kostar, Pigeon. Część wymienionych marek wspólnie utworzyło Podlaski Klaster Bielizny. Do łódzkiego zagłębia można zaliczyć mi.in. Alles, Kriss Line, Gorsenia, Lupo Line, Eldar, Wolbar, Julimex, Mitex czy Gabidar. Nie bez powodu Polska Bielizna podbija świat, pokazywana jest na największych targach i zachwyca kobiety na prawie całym świecie.

29 marca wspólnie obchodzimy Święto Polskiej Bielizny